Antalya'da oturan Nefise ve Şükrü Menekşe'nin hikayesi, bebekliklerinde başladı. Aileleri tarafından beşik kertmesi yapılan çift, 1980 yılında evlendi. 38 yıllık evliliklerinde 5'i kız, 7 çocuk ve 10 torun sahibi olan çiftin mutluluğu, Nefise Menekşe'nin 2015 yılında inme geçirmesi ve sağ tarafının felçli kalmasıyla gölgelendi. Eşinin rahatsızlığına çok üzülen Şükrü Menekşe, 25 Kasım 2017 tarihinde Nefise Menekşe'ye kronik böbrek yetmezliği teşhisi konulmasıyla bir kez daha yıkıldı. Şükrü Menekşe haftada 3 gün diyalize giren eşine böbreğini vermek isteyince, gerekli tahlil ve testler yapıldı. Sonuçlar olumlu çıkınca, Antalya Eğitim Araştırma Hastanesi Organ Nakli Merkezi Müdürü ve Cerrahi Sorumlusu Doç. Dr. Tuğrul Çakır ve ekibi tarafından gerçekleştirilen ameliyatla Nefise Menekşe, eşinin böbreğiyle yaşama yeniden merhaba dedi. 'ONU ÇOK SEVİYORUM' Eşinin böbreğiyle hayatına devam edecek olan Nefise Menekşe, "Onu çok seviyorum" dedi. Ameliyatın ardından kendini çok iyi hissettiğini belirten Menekşe, "Allahım büyüktür. Çok şükür, çok iyiyim. Doktorlarımdan Allah razı olsun" diye konuştu. "O benim beşik kertmemdir" diyen Şükrü Menekşe ise, "38 yıldır evliyiz. Sağlığına kavuştuğu için çok mutluyum" dedi. Organ bağışı konusunda da mesaj veren Menekşe, "Herkes organlarını bağışlasın. O organlar bir gün toprak olacak. Toprak olacağına bir hayat kurtarsın" dedi. 'DAHA FAZLA HASSASİYET GEREKTİREN BİR HASTAYDI' Antalya Eğitim Araştırma Hastanesi Organ Nakli Merkezi Müdürü ve Cerrahi Sorumlusu Doç. Dr. Tuğrul Çakır, Nefise Menekşe'nin kronik böbrek yetmezliği nedeniyle takip edilen bir diyaliz hastası olduğunu belirtirken, nakle karar verildiğinde kendilerini zor bir ameliyatın beklediğini bildiklerini kaydetti. Doç.Dr. Çakır, "Çünkü hastamız 2015 yılında beyin felci geçirmişti ve bu konuda da takip altındaydı. Bu hastalık nedeniyle kan sulandırıcı ilaçlar kullanıyordu. Bu nedenle nakilde hassasiyeti ön planda tutmamız gerekiyordu. Eşi böbreğini vermek istedi. Sol böbreği uyumlu olunca, bayram öncesi nakil ameliyatını yaptık. Tabii bu eşinden bir bayram hediyesi oldu. İnşallah uzun müddet sağlıklı yaşayacak" dedi.
Önerilen Haberler
-
Alanya belediyesi’nden yayla yollarında yoğun mesai
Alanya Belediyesi, yayla yollarında ulaşımın aksamaması için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Özellikle yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte yaylal
-
Başkan özçelik 19 mayıs atatürk’ü anma gençlik ve spor bayramı’nı kutladı
Alanya Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı dolayısıyla bir kutlama mesajı yayımladı. Başkan Özçelik
-
Kültürleri buluşturan festival tüm coşkusuyla sürüyor
Alanya Belediyesi öncülüğünde ALTAV ve YESAK iş birliğiyle düzenlenen Alanya Uluslararası 4. Halk Dansları ve Müzik Festivali’nin 12-13 Mayıs ile 16-1
-
Alanya’da akdeniz çam kabuk böceğine karşı ortak mücadele başlatıldı
İklim değişikliği ve kuraklığın etkisiyle son yıllarda artış gösteren zararlı popülasyonlara karşı Alanya genelinde kapsamlı bir mücadele süreci başla
-
Alanya’da akdeniz çam kabuk böceğine karşı ortak mücadele başlatıldı
İklim değişikliği ve kuraklığın etkisiyle son yıllarda artış gösteren zararlı popülasyonlara karşı Alanya genelinde kapsamlı bir mücadele süreci başla
-
Kültürleri buluşturan dans ve müzik şöleni başladı
Alanya Belediyesi öncülüğünde ALTAV ve YESAK işbirliğiyle düzenlenen Alanya Uluslararası 4. Halk Dansları ve Müzik Festivali başladı. 7 ülkeden 1200 k
-
Kültürleri buluşturan dans ve müzik şöleni başladı
Alanya Belediyesi öncülüğünde ALTAV ve YESAK işbirliğiyle düzenlenen Alanya Uluslararası 4. Halk Dansları ve Müzik Festivali başladı. 7 ülkeden 1200 k
-
Alanya’da engeller sanatla aşıldı: “hayalden tuvale” sergisi büyük ilgi gördü
Alanya’da 10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında düzenlenen “Hayalden Tuvale Karma Resim Sergisi” Alanya Kültür Merkezi’nde açıldı. Alanya Belediye
-
Uluslararası alanya kızılkule cup dünyayı bir araya getirdi
Alanya Uluslararası Plaj Sporları Merkezi’nde düzenlenen Uluslararası Alanya Kızılkule Cup, 7 ülkeden 120 sporcunun katılımıyla büyük heyecana sahne o
-
Alanya’nın yöresel değerleri antalya’da görücüye çıktı
Antalya Valisi Hulusi Şahin öncülüğünde başlatılan “Coğrafi İşaret Seferberliği” kapsamında Antalya’nın 19 ilçesinin yöresel ürünleri düzenlenen organ